Rovnátka pryyyč!

By B - července 15, 2014

Ahoj :)

Článků typu "moje zkušenosti s rovnátky", apod.. je všude strašně moc, ale stejně si to neodpustím a napíšu vám o své rovnátkové story taky :D Musím oslavit, že mi je konečně po dvou rocích sundali! A taky to někomu z vás může pomoct, pokud plánujete mít rovnátka a nevíte co od nich čekat.

Důvod, proč jsem před hoodně dlouhou dobou poprvé přišla na ortodoncii, byl křivý skus a divný dva špičáky. Na to, než mi rovnátka nasadí, jsem čekala asi 3 roky, protože se čekalo až všechny zuby vyrostou a jestli se třeba nějakým zázrakem nespraví.

Před nasazením jsou důležitý otisky, což není nic příjemnýho.. Potom se s váma zubař pobaví o tom, jak se o zuby starat a co nedělat, jakože nekousat do tvrdšího ovoce, do topinek a tak.. (stejně jsem to dělala! :D). Potom je nasazení rozděleno do tří částí. První - gumičky. Ty se nasadí na zadní zuby a udělají tam jakoby mezírku. Druhá - zámky. Taková blbost uplně vzadu. A nakonec třetí - lepení celých rovnátek.


Fotka pár dní po nasazení

Někdo se ptá, jestli nasazování bolí.. Nebolí. Nebolí vlastně vůbec nic ohledně nasazování, sundávání a kontrol. Maximálně je to trošku nepříjemné. Bolest přichází spíš po utažení a nebo po tom nasazení. Já trpěla asi týden, nic jsem nejedla, protože jsem nic nezvládala kousat.

Takhle jsem měla horní čelist asi něco málo přes rok. Kvůli tomu blbému skusu jsem dostala ještě takový drátek, který byl na horním patře a s tím jsem nezvládala nic. Šišlala jsem, nemohla jsem přes to pořádně jíst, ale taky tam šlo spíš o zvyk. Nasadil mi to v den, kdy jsem pak šla s kamarádkou na pizzu a nemohla jsem to přes ten oblouček na patře dostat nikam, takže se mi každý sousto vracelo a vypadala jsem jak kretén...

A protože ani ten drátek nepomohl, museli mi nasadit spodní. Ty teda vůbec nebolely, max. tak jeden, dva dny. A ty jsem měla tak 3/4 roku. Od těch spodních jsem měla trošku doškrábanou pusu, třeba když jsem si hodně podpírala bradu, tak se mi rovnátka obtiskávaly :D


Dnes mi teda rovnátka sundali a už si na to zvykám. Ještě si mám jít pro nějaký noční rovnátka, lol...
Jestli vás něco navíc zajímá nebo máte taky supr zkušenosti, napište je dolů :)


xoxo,B. 

  • Share:

You Might Also Like

7 komentářů

  1. Wooow, takový krásný úsměv teď máš :) No já se teprv na rovnátka chystám jít, půjdu někdy až na podzim. Na jednu stranu si říkám, že jsem na to už stará, ale nikdy snad neni pozdě.. Tím spíš, že teď budu studovat právě zubní lékařsvtí, takže bude víc než vhodné mít pěkný zuby :)
    Hedwica♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě nikdy není pozdě. Moje teta má přes 30 a taky se teď rozhodla, že si nechá nasadit rovnátka :)

      Vymazat
  2. Nejkrásnější úsměv! Už aby jsi mi přijela! <3

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj,máš riadne pekný blog♥no mňa rovnátka čakajú a trošku sa toho bojím:(:)
    http://fashionbycornelia.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  4. Ja mám veľmi dobrú skúsenosť so strojčekom :) od mala som sa za svoje zuby hambila nikdy som sa nesmiala s otvorenou pusou vždy len tak aby mi nebolo vidieť moje strašne krivé zuby, ktoré mi narástli fakt hocijako :P teraz ked už mám rok a pol strojček dolu mi zuby chváli každý :D normálne som si už nato zvykla :D pracujem ako čašníčka a už som dostala za posledný rok minimálne 10 komplimentov od hostí proste mám zuby ako z reklamy na zubnú pastu :D ako vidím niesom jediná a ty máš zúbky tiež veľmi pekné :)) určite ti aj chýba strojček však? bola si s ním zlatá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chybí mi, ale zvykám si :) Takový to "kontrolování" po jídle mi docela chybí. Navíc se za rovnátkama dalo skvěle schovávat jídlo na horší časy :DD

      Vymazat